5/5 - 1 Kişi Yorum Yap, Kazan!
26,6 TL
35,0 TL %24
- Teslimat Seçenekleri -
Standart Teslimat : 23 - 25 Ekim
Standart Teslimat’ta 60 TL üzeri kargo bedava!

Kitap Açıklaması


93 Harbi sonrasında Osmanlı İmparatorluğu'nun batı sınırlarında görülen çözülme Namık Kemal'i, doğudaki İslam ülkelerini bir araya getirme düşüncesine itmiştir. Namık Kemal, bu birliğin önündeki tek engel olarak İran'daki Şii iktidarı görmektedir. Namık Kemal'e, dolayısıyla Osmanlı İmparatorluğu'na göre, İran, Sünni iktidar eline geçerse bu birlik kolayca gerçekleştirilebilecektir. Bu görüş doğrultusunda kaleme alınan eserde, Sünni olan Perihan ile Adil Giray evlendirilerek bu amaca ulaşılmaya çalışılır. Ancak romanın tamamlanmamış bu haliyle sonuçlandırılmasından anlaşılacağı üzere bu amaç gerçekleştirilemez.Tarih ve roman ilişkisi ilke tarih ve roman arasındaki fark öteden beri tartışıla gelmiştir. Her ikisi de gerçek hayattan ödünç aldığı malzemeyi kullanır. Ancak tarihin gerçekleri olduğu gibi yansıtmasına karşın roman bir kurmaca metindir. Romancının tarihi tahrif etmeden ve yazdığı metnin bir edebi metin olduğunu unutmadan yorumlanması gerekir. Fakat edebi bir metindeki kurmaca öğelerin tarihi gerçeklikle birebir uygunluk göstermesini beklemek de doğru bir yaklaşım olmayacaktır. Cezmi romanının, eserin başında olduğu gibi, zaman zaman bir tarih metnine zaman zaman da kurmaca bir metne dönüştüğüne şahit olmaktayız. Bu, hiç şüphesiz, okuyucusunu tarih ve siyaset alanında bilgilendirmek isteyen Namık Kemal'in eseri için bir kusurdur. Ancak eldeki metnin türünün ilk örneklerinden biri olduğunu bilmemiz, bizi ona ve yazarına karşı daha insaflı olmaya götürmektedir.



Sayfa Sayısı: 371

Baskı Yılı: 2015


Dili: Türkçe
Yayınevi: IQ Kültür Sanat Yayıncılık

 

Eleştiri / inceleme

TÜMÜNÜ GÖSTER

Sabit Fikir

Bir muhalefet biçimi olarak mizah
Merve Fergökçe

Bir toplumda yaşamak, toplumla aynı yöne gitmek hatta toplumun gideceği yönlerin belirlenmesinde rol almak. Bunları “bireyin ve toplumun sağlığı” için yaparken, herşeyin “normal” görünmesini sağlamak, ve –miş gibi davranmak. İşte aslında “günlük hayat” bu.

Bir de; yine aynı toplumda yaşamak ama aynı yolu yürürken biraz farklı gözlükler kullanmak var. Bunlar öyle gözlükler ki hem camlarının rengi farklı – dolayısıyla görüşü – hem de çerçevesi bir o kadar farklı – dolayısıyla görünüşü. Üstelik bu çerçevenin “kralı çıplak göstermek” gibi meziyetleri olmasına rağmen kimseye bir zararı yok! Aksine; toplumun yürüdüğü yolda ihtiyaç duyduğu ekmeğe, suya ve her türlü yaşam desteğine ek besin olarak sunulan ruhsal bir besini sağlıyor: Mizahı!

.

SABİTFİKİR’DE OKU
27.7.2016

Puanlamalar

%100
%0
%0
%0
%0
Sen de bu ürün hakkındaki fikirlerini paylaş!
x

İnternet sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz ve internet sitemize yapacağınız ziyaretleri kişiselleştirebilmek için çerezlerden faydalanıyoruz. Dilediğiniz halde çerez ayarlarınızı değiştirebilirsiniz. Detaylı bilgi için tıklayınız