Stokta Yok

Ürün geçici olarak temin edilememektedir

Kitap Açıklaması


Mehmet Coral'ı çok boyutlu tarihî romanlarıyla tanıdık. Bilgi birikiminin desteğiyle tarihi romana farklı bir ses getiren Coral, şimdi de yeni bir deneyin peşinden gidiyor. Şaşırtıcı kurgusuyla İsrail-Filistin davasına yeni bir yaklaşım getiriyor. Bu kanlı çatışmayı romanın konusu olarak seçiyor, ama olayların akışını İstanbul'dan yönetiyor. Bizi bir yandan bir romanın yazılış aşamasına tanık ederken diğer yandan da dostlukların, savaşın, terör eylemlerinin, gizli örgütlerin dünyasında inişli çıkışlı bir yolculuğa davet ediyor. Sanatın, felsefenin, dünya kültür tarihinin ışığında çıkılan bu sofistike yolculuk oluşturuyor Paslı Güneş'i.


İnce Kapak:

Sayfa Sayısı: 240

Baskı Yılı: 2005


e-Kitap:

Sayfa Sayısı: 263

Baskı Yılı: 2005


Dili: Türkçe
Yayınevi: Doğan Kitap

 

Puanlamalar

%100
%0
%0
%0
%0
Sen de bu ürün hakkındaki fikirlerini paylaş!
Yorum Yap, Kazan!

15.11.2006

Paslanmayan Dil, Paslanmayan Yazar

Paslı Güneş, edebiyatımızda örneğini pek az gördüğümüz bir deneysel roman. Belki de en başarılılarından birisi. İsrail-Filistin sorununa dair bu roman, terörün taraflarını suçlamaktan çok ötede. Aktarılan, asıl anlatılmak istenen, tarafların bu tarihin en büyük çatışmalarından birisindeki paylarını neden ve nasıl aldıkları. Kurgunun içindeki yazar, iki tarafı da tanıyor, iki tarafı da dinliyor, iki tarafın da kendisine gönderdiği bilgileri, onlarla girdiği dialogları aktarıyor. Tüm parçalar bir araya geldiğinde teröre taraf olan kişilerin duygusal açmazları, çaresizlikleri, korkuları, intikam hırsları, aşkları ve gerçek kişilikleri bir yapboz gibi yerli yerine oturuyor. Zaten yazar olarak kurguda yerini alan Koray Tankut'un da misyonu bu; parçaları yerine oturtmak. Olaylar kahramanların yazara anlattığı gibi sunuluyor, hareket noktaları çarpıcı kurgunun içerisinde geriye dönüşlerle veriliyor, kahramanların üzerinde ilerlenecek ve olayların gelişeceği sağlam zeminler çok özel bir anlatıyla birlikte fazla söz sarf etmeden, tam da olması gerektiği kadarıyla, tarihten ve gerçeklerden yola çıkarak anlatılıyor. Roman İsrail-Filistin sorununda tarafların acılarına döndürülmüş bir kameraya benziyor. Kahramanların hafızalarındaki anlık aydınlanmaların anlatımındaki sinematografik başarı dikkat çekici. Büyük güçlerin görünenden ve tahmin edilebilenden çok daha öte çıkarları için kitlelerin yaşamlarına nasıl yön verdikleri çarpıcı bir biçimde aktarılırken Kuran'dan Kabala'ya Eski Ahitler'den Mayalar'ın Popol Vuh'una kadar tüm dinsel öğretilerle ilgili derin bilgiler de metne büyük bir ustalıkla yerleştiriliyor. Üstelik kahramanların psikolojik değişimleri de olay örgüsüyle birlikte biçimleniyor ve doku içinde yerini alıyor.<br>
Mehmet Coral, İsrail-Filistin açmazında sıkışıp kalmış insanların dramlarını özenli diliyle metne dantel dantel işlerken terörün insanlarda yarattığı psikolojik travmaların neden olduğu şiddet girişimlerinin yenilerini doğurduğunu düşündürüyor. Her yeni terör eylemi neden olduğu psikolojik şiddetle yeni teröristler yaratıyor. Bu durumun içinde devindirdiği kahramanlarının psikolojik dalgalanmaları ustalıkla aktarıyor. Ana karakter olan Hasan'ın hafızasındaki tüm kötü görüntülere rağmen terörden arınma isteği ve eğilimi de yine terör nedeniyle maruz kaldığı acıyla yeni bir eyleme dönüşüyor. Ayrı dinlerden, ayrı milletlerden, ayrı taraflardan olan ve öykünün ekseninde yer alan İzak ile Hasan'ın Tanrılarına olan bağlılıklarını terörün yarattığı şiddet ve kaos içindeki sorgulamaları ilgi çekici. Bu kahramanların inançlarına isyanları, akıllarıyla inançları arasındaki sıkışmışlıkları okurlara çok tanıdık gelecektir. Zaman içinde her insanın içine düşebileceği çıkmazlardan, kendisine sorduğu sorulardan, şüphelerden ve öğrendikçe uğradığı yıkımlardan bahsediyor Coral. Bahsetmekle de kalmıyor, tatmin edici cevaplar veriyor.<br>
Paslı Güneş, İsrail-Filistin sorununun perde arkasında sahnelenen karanlık oyunları anlatırken Filistinlilerin kopan aile bağlarını, sarsılan yaşamlarını, yitirdikleri özgürlüklerini İsraillilere yaşattıkları terör acısıyla birlikte veriyor, madalyonun tek yüzüyle yetinmiyor. Her katmanda yakalanan organik bütünlük, romanın edebi değerinin tepe noktada olduğunu gösteriyor. En önemlisi de gerek metinde gerekse kurgusal yapıda yazarın popüler olanla ilgisinin bulunmaması. Kahramanına da söylettirdiği gibi "Çalışmalarını ün ve şöhret için değil, insanlığın kolektif belleğine işlemek için yapıyor.(s.51)"

02.04.2005

Müthiş bir roman!

Bir solukta okunan.. Çarpıcı.. Bu yazarın kitaplarını alırken hiç yanılmıyorum. Hepsi de harika..

;
x

İnternet sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz ve internet sitemize yapacağınız ziyaretleri kişiselleştirebilmek için çerezlerden faydalanıyoruz. Dilediğiniz halde çerez ayarlarınızı değiştirebilirsiniz. Detaylı bilgi için tıklayınız