idefix’te Satış Yapın
Uygulamaya Özel 200 TL Üzeri Alışverişlerinizde Kargo Bedava !
product image

Ürünün Diğer Satıcıları (2)

• Ürün Açıklaması
  • Ürünün Özellikleri
  • Kampanyalar
  • İptal İade Koşulları
  • Taksit Bilgileri
  • Ürün Değerlendirmeleri (0)
  • Soru ve Cevap (0)

"Yaşadığımız dünyayı yalnızca matematikle mümkün olan bir kesinlikle anlamak için, 3000 yıldır süren bir arayışın mükemmel ötesi bir anlatımı."
-Keith Devlin-

Görelilik kuramı, kuantum mekaniği, sicim kuramı ve çağdaş kozmolojinin tam ortasında gizli bir kavram yer almaktadır: Simetri. Güzellik Neden Gerçekliktir, antik Babil'den 21. yüzyıl fiziğine kadar bunun öyküsünü anlatmaktadır.

Önce üçüncü derece denklemlerini çözmenin modern yöntemini aşırmış ve bunu cebir üzerine ilk önemli kitapta yayımlamış olan, Rönesans'ın İtalyan serserisi, bilim insanı ve kumarbaz Girolamo Cardano'yla tanışırız. Diğer taraftan, genç bir devrimci olan Evariste Galois'yı tanırız; o da henüz 21 yaşındayken grup kuramı alanını bularak tüm matematiğin gidişatını tek başına değiştirmişti; daha hiç bir çalışmasını bastıramadan, bir kadın uğruna bir düelloda ölecekti. Belki de en tuhafı, en önemli keşfini alkolik hezeyan krizleri arasında taş bir köprüye kendi elleriyle kazıyan William Rowan Hamiton'dur.

Dünyaca ünlü matematikçi Ian Stewart , trajik dehaların çok ilginç öyküleriyle birlikte, simetrinin çağdaş bilimin en önemli fikirlerinden biri haline nasıl gelişip büyüdüğünü betimlemektedir.

"Güzellik Neden Gerçekliktir matematik tarihinden öte bir kitap... Matematikçilerin ilginç hayat hikâyelerinin de yer aldığı kitapta, simetrinin olağanüstü tarihi eğlendirici bir biçimde anlatılmış."
-American Scientist-

"Bu kitap güzellik kavramı ile Her Şeyin Teorisini birbirine bağlayan simetrinin tarihini kapsamlı olarak gözler önüne sermekte ve soyut matematiğin insanlığın bilgi birikimine olan katkısını ortaya koymakta."
-Charlotte Mulcare, Biyolojik Antropolog, Cambridge-

Baskı Yılı: 2015

Yayınevi: Alfa Yayıncılık
Katkıda Bulunanlar
Yazar:Ian Stewart
Çevirmen:Zekeriya Aydın
Editör:Kerem Cankoçak
Kapak Tasarımı:Füsun Turcan Elmasoğlu

Neden idefix?

Kolay İade

Siparişinizi teslim aldığınız tarihten itibaren 14 gün içinde iade edebilir, iade sürecinin tamamlanmasının ardındansa ödemenizi hızla geri alabilirsiniz.

Müşteri Odaklı Deneyim

Kullanıcı dostu ara yüzümüz tüm ihtiyaçlarınıza eksiksiz yanıt verebilmek için tasarlandı. Deneyiminizi uçtan uca kusursuz kılmak adına çağrı merkezimiz ve canlı destek hattımızla ihtiyaç duyduğunuz her anda yanınızdayız!

Hızlı ve Sorunsuz Teslimat

Siparişlerinizin bir an önce ulaşması için sabırsızlandığınızın farkındayız. Sunduğumuz farklı teslimat seçenekleri arasından size en uygununu belirlemeniz, siparişinizi olabildiğince çabuk veya dilediğiniz zaman aralığında sorunsuz bir biçimde teslim etmemiz için yeterli.