0/5 - 0 Kişi Yorum Yap, Kazan!

Sayfa Sayısı : 205

İlk Baskı Yılı : 2014

Dil : Türkçe

ya da
60 TL üzeri kargo bedava!

Yazar Hakkında

Albert Einstein

Albert Einstein (d. 14 Mart 1879 - ö. 18 Nisan 1955), Yahudi asıllı Alman teorik fizikçi.Almanya'nın Ulm kentinde dünyaya gelen Einstein, yaşamının ilk yıllarını Münih'te geçirdi. Lise eğitimini ve yüksek eğitimini İsviçre'de tamamladı fakat bir üniversitede iş bulmada yaşadığı zorluklar nedeniyle bir patent ofisinde müfettiş olarak çalışmaya başladı. 1905 yılı Einstein için bir mucize yıl oldu ve o dönem ... Tamamını gör

Yazarın Diğer Eserleri

Albert Einstein genel görelilik konusundaki kapsamlı makalesinin yayımlanmasından beş yıl sonra, 1921 yılında, görelilik kuramının daha kesin şekilde onay görebilmesine giden yolu sağlamlaştırma amacıyla misafir profesör olarak Princeton Üniversitesi'ne gitti. Burada verdiği dört ders Göreliliğin Anlamı başlığıyla yayımlandı ve Einstein'ın ölümüne dek her basımda gözden geçirildi.

Einstein'ın verdiği örnekler ve algıladığı göreli dünyanın tanımları oldukça açıktır, izlemesi de kolaydır. Ancak sunumu, bilimle ilgisi olmayan okuyucular için matematiksel bir derinlik içermektedir ve bu da anlatımdaki akışın yavaşlamasına yol açabilir. Matematikle ya da bilimle ilgisi olanlar için ise bu dersler son derece aydınlatıcı olacaktır. Bu kitap Einstein'ın bir "ders kitabı" yazmaya en çok yaklaştığı örnektir. Göreliliğin Anlamı, konu hakkında bugün artık iyi bilinen yaklaşımların çoğuna öncülük yapmaya ek olarak, sonradan başka araştırmacılar tarafından yeniden keşfedilen birçok düşünceyi de içermektedir.

"Einstein'ın görelilik kuramları büyük bir kuramsal sentez örneğidir. Eğer bu kuramlar olmasaydı hiç şüphesiz günümüzdeki fizikçiler farklı mecralara sapacaklardı. Einstein fizikte birleşik kuramlar için meşaleyi yakmıştır. Bizler bu meşaleyi yanık tutmaya devam ediyoruz."
-Brian Greene, Evrenin Zarafetinin yazarı-

"Göreliliğin Anlamı gelişme aşamasındaki bir devrimi belgelemekte ve dikkatli okuyucuya bu alanda başka fizik kitaplarında bulunandan daha derin gerçekler sunmaktadır."
- Physics Today-