Sepetinizde Ürün Bulunmamaktadır.


Karanlığın Sol Eli

Karanlığın Sol Eli

Karanlığın Sol Eli

9/10 - 36 Kişi FAVORİLERİME EKLE
Çevirmen:

Ümit Altuğ

  • 50 TL ve üzeri alışverişlerinizde kargo bedava!

"Bilimkurgu"nun en önemli iki ödülü olan Hugo ve Nebula'yı kazanarak kısa zamanda türünün klasikleri arasına giren Karanlığın Sol Eli, dünyamıza çok benzeyen Kış adlı bir gezegende geçer. Bu gezegende yılın en sıcak zamanlarında bile yarı-kutup iklimi yaşanır ve tüm sakinleri çift cinsiyetlidir (androjen). Cinsel kimliğin bir statü ya da güç aracı olarak kullanılmadığı bu gezegende kişiler yılın belli bir döneminde o anki hormonal durumlarına göre erkek ya da kadın olmaktadırlar. Öyle ki, birkaç çocuk doğurmuş bir ana daha sonra başka çocukların babası olabilmektedir. "Arkadaşlık" ve "sevgililik" arasındaki "boşluk" anlamsızlaşmış; insan düşüncesini belirleyen düalizm eğilimi azalmış; insanlığın güçlü/zayıf, koruyucu/korunan, hükmeden/hükmedilen, sahip olan/sahip olunan... ve benzeri ikiliklerini oluşturan temeller zayıflamış gibidir. Cehaletin, şimdinin, mevcudiyetin ilerlemeden daha gözde olduğu bir gezegendir Kış.

Bir gün Kış'a uzaydan bir erkek elçi gelir ve onların da katılmasını istediği bir gezegenler birliğinden söz eder... Elçinin gelişiyle birlikte yerli ile yabancı, erkek ile dişi, benzerlik ve benzemezlik, parça ile bütün arasındaki ilişki ve çelişkiler insanlardaki karşılıklarını bulup yaşamaya başlar...

Zihni kapasitesini zorlayan hayaller kurmayı hâlâ sevenler için...
(Tanıtım Bülteninden)



Sayfa Sayısı: 304

Baskı Yılı: 2016


Dili: Türkçe
Yayınevi: Ayrıntı Yayınları

Sayfa Sayısı : 304

İlk Baskı Yılı : 2013

Dil : Türkçe

ISBN: 9789755390444

Eleştiri / inceleme

TÜMÜNÜ GÖSTER

Sabit Fikir

Fantastik Edebiyat: Kara deliğin içinde; küçük, oyuncu ışık toplarının peşinde...
Oylum Yılmaz

Fantastik edebiyata duyduğu ilgiyle Tzvetan Todorov’un “Fantastik” kitabını eline alanlar, kısa süre içinde ciddi bir hayal kırıklığına uğrayacaklardır. Çünkü Todorov, yapısalcı bir yaklaşımla bu edebi türü incelerken, her şeyden öte onun alegorik ve şiirsel okumaya kapalı olduğunu belirler.  Ve türü ortaya koyan ilk eserleri ele alır: Maupassant’ın, Henry James’in, Hoffmann’ın öyküleri, Balzac, Nerval gibi yazarların bu türe giren romanlarıdır bunlar ve günümüzün fantastik anlatılarıyla hiç ilgileri yoktur.  Çalışmanın nihayetinde ise fantastik edebiyatın Kafka’yla birlikte bittiğini belirtir Todorov. Çünkü, fantastik anlatılar doğal bir olaydan yola çıkarak doğaüstüne varırken, Kafka (Dönüşüm’ü masaya yatırarak)doğaüstü bir olaydan yola çıkarak anlatı boyunca bu doğaüstü hali doğallaştırmışt.

SABİTFİKİR’DE OKU
27.7.2016

Yorumlar (6)

TÜM YORUMLARI GÖSTER
beklenti hayal kırıklığı yaratır

beklentimin altında kalan, tasvirlerini yerinde bulmadığım ve karakter tahlilleri, psikolojik çözümlemeleri bakımından baraj altında kalan bir kitap..büyük bir beklentiyle okumamanızı tavsiye ederim.

Mükemmel

Bu kitabı okumamış bir insanın hayatı yarımdır. Abartmayarak söylüyorum bir başyapıt. Belki herkes Ursula deyince Mülksüzler der ama aslında Ursula bu kitaptadır. Bu kitap her kitaptan bir başkadır.

o kadar da değil

büyük umutlarla başladım kitaba  o kadar karmaşık ve ağır geldiki .. tamam ana tema güzel ama çok karışık 70. sayfasındayım zaten250 sayfa bişey ilerleyen sayfalarda hoşuma gidip beni olumlu  yönde etkilermi bilmiyorum